الموجز
الجمعة 20 سبتمبر 2024 01:27 صـ 16 ربيع أول 1446 هـ
أهم الأخبار

محمود الليثي ينهار من البكاء في أول تعليق له بعد وفاة والدته.. (تفاصيل)

محمود الليثي
محمود الليثي

شارك النجم محمود الليثي جمهوره بمقطع فيديو، ظهر خلاله وهو في الحرم المكي وكان منهارًا من البكاء لتأثره الشديد بوفاة والدته، وذلك من خلال صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك".

رسالة محمود الليثي لجمهوره بعد وفاة والدته

وجه محمود الليثي في الفيديو الذي شارك جمهوره به الشكر لكل من سانده وقت رحيل والدته، واعتذر للأشخاص الذين لم يتمكن من إحياء أفراحهم، قائلًا:"بشكركم جدًا، وبشكر كل حبايبي واخواتي اللي واسوني في عزا أمي وفي موت أمي، وقفوا جمبي واخواتي اللي جولي المستشفى عند أمي واخواتي اللي جولي العزا فوق راسي، بشكر كل الناس اللي وقفت جمبي وخلوا بالهم مني وأنا بعتذر للناس اللي أنا من يوم موت أمي ما اعرفتش اروحلهم شغلهم وده بسبب الظروف اللي عندي،حقهم عليا إني لغتلهم الشغل".


وقال محمود الليثي أنه سيعود لعمله بعد الانتهاء من مناسك الحج، مُضيفًا:" وده لإني ندرت ندر لأمي لما ماتت واتمنتها من ربنا وربنا حققهالي الحمد لله إني أطلع احج الأول وبعد كده اطلع اشوف شغل الناس".


كما توجه محمود الليثي بالشكر لكل من هنئه بمناسبة عيد ميلاده، مُتابعًا:"بشكر كل اخواتي اللي هنوني بمناسبة عيد ميلادي اسف اني ما اعرفتش ارد لإن ده كان يوم 12 كنت مسافر اعمل حج، ورابع حاجة مكنتش أتمنى تشوفوني في الحالة دي لإني بحب اشاركوا دايما فرحتي".

علاقة محمود الليثي بوالدته الراحلة

الفنان محمود الليثي، كانت تجمعه علاقة حب قوية بوالدته الراحلة، وسبق وتحدث عن علاقتهما خلال ظهوره في أحد البرامج الفنية، التي أكد فيها على عدم مقدرته على العيش بدونها، قائلاً:"روحي فيها، مش هقدر أعيش من غيرها، طول عمري من وأنا صغير عايز أرد ولو جزء من دين أمي عليا وأطلعها الحج قبل أي حد، ولما كنت بصور أحد الأفلام جاتلي فرصة إني أطلع حج وأخد أمي معايا، هي مكنتش تعرف وجهزت كل حاجة وكلمتها وأنا بعيط، قولتلها ياما تأشيرتك معايا هنروح الحج سوا خلاص".

وأكد محمود الليثي على أنه فور دخوله للمطار برفقتها، لم يصدق أنه حقق حلمه، وأنه أكرم والدته بهذه المفاجأة، وهذا جعله ينهار من البكاء على الهواء.

اقرأ أيضًا:

«من وأنا صغير عايز أرد ولو جزء من دين أمي عليا».. محمود الليثي يروي حكايات مؤثرة عن والدته قبل وفاتها


”أمي التانية ”أول تعليق من عدوية شعبان عبدالرحيم على وفاة والدة محمود الليثي